måndag 7 juni 2010

Erik Lindom

                                                          Som av en stöt jag vaknar
                                                          mitt i natten och saknar.
                                                          Månen hägrar på rutan.
                                                          Det är dig jag är utan.
                                                          Jag ligger en hungrig timma
                                                          och låter min längtan glimma
                                                          som löjstim i månens flöde
                                                          kring dig och mig och vårt öde,
                                                          tills värken i själen domnar
                                                         och jag somnar.Erik Lindom





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar