måndag 7 juni 2010

Wilhelm Eklund



                                                                 Mot alla stjärnor spanar
                                                                 min blick i denna natt,
                                                                 din närhets fläkt jag anar...
                                                                 Jag ser en skymning matt.

                                                                 I löven leker suset,
                                                                 och natten lyssnar still,
                                                                 i bleka vårnattsljuset
                                                                 tar dagen långsamt till.

                                                                 Mig tycks natten bära
                                                                 ditt namn i svag musik,
                                                                 mig tycks du är mig nära,
                                                                 du som är min själ lik.
                                                                          Wilhelm Eklund

                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar